Veckans häftklammer i fingret

Går denna vecka till den där snubben Kjäll som börjar gå Kontorsråttan rejält på nerverna. Visserligen ska han tydligen vara praktisk för planetens överlevnad, men vaaaar ska det urtuggade tuggummit slängas? Räknas det som mjukplast, kompost eller deponi? Och att vandra 1 km till närmaste avfallsmöjlighet för att kasta ett torrt blomblad som ramlat ner på kontorets fönsterbräda. Är det verkligen effektiv Kjällsortering undrar Kontorsråttan och bankar till häftapparaten för första gången år 2009. 
 


Kommentarer
Postat av: Kia

Tänk vad mycket energi du slösar när du måste gå den långa vägen till papperskorgen. Har Kommunhuset blivit en miljöbov?

2009-01-21 @ 08:20:33
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: Katinka

Kjäll kan verkligen bli lite häftad tycker jag. Such manners!

2009-01-21 @ 11:03:12
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Pia

Jadu, såna miljömuppar finns det överallt... ;o)

2009-01-21 @ 12:48:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Inga

Funderar hur man ska sortera själva häftklammern. Ska man samla ihop alla dessa under 20 års tid. Åka på återvinningscentralen och slänga 0,3 kg klammer i den containern som avser metallskrot? Vill gärna ha svar från ansvarig tjänsteman!

2009-01-21 @ 15:28:07
Postat av: Kia

Tack. Du är nog den raraste Kontorsråtta jag har träffat på.

2009-01-21 @ 16:15:26
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: Kia

Hänvisar till inlägget om migränen.

2009-01-21 @ 16:16:11
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: Jag är inte bitter

Jag trycker upp tuggummit under bordet och skiter i Kjäll

2009-01-21 @ 17:42:40
Postat av: kajsa

Jag kan helt enkelt inte sluta tänka; vet jag vem råttisen bakom bloggen är?

Kittlande spännande.

2009-01-21 @ 18:03:46
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Bettan

var lite förstående, han är ju man:)

Här kommer en kram så här på kramensdag!

2009-01-21 @ 19:27:08
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Haha. jag behöver inte veta! däremot är det roligt att fundera på det!

2009-01-21 @ 20:12:47
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Kontorsråttan

Kära Jag är inte bitter. Det brukar jag också!

2009-01-21 @ 20:14:28
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

Några små, (men ej obetydliga), rättelser.

Råttan: (A) Det heter Kjellsortering, (Detta uttryck myntades efter en sprängolycka i Timrå 1975 då Kjell "Sprängkjelle" Nordkvist förolyckades, vill inte fördjupa mig i detta just nu, men ni kanske förstår ändå).

Kia: (B) Kommunhuset har inte blivit en miljöbov, det är miljöbovarna som blivit kommunhuset.

Pia: (C) Att miljömupparna, som du uttrycker dig, finns överallt är ett skolboksexempel på hur det ska vara då det stämmer exakt in på Kjell "Sprängkjelle" Nordkvists sista resa.

Inga: (D) Dunka fast alla dina gamla häftklammer på ett eller flera A4 som du knaprat ner något oviktigt på och internposta skiten till den ansvarige tjänsteman du syftar på, så får han Kjellsortera häftklammren och papperet. Jag lovar att det håller honom garanterat sysselsatt åtminstonde till 11.45.

Råttan (E): Tuggummi räknas inte alls, går att konvertera till häftmassa, sätt upp en bild på Olle Rolén på väggen häftat i väggen med ditt tuggummi, kan sitta där i 23 år, folk kommer bara att tro att du tycker att Åre kommun var bättre förr, helt ok!

2009-01-21 @ 20:18:14
Postat av: Kontorsråttan

Kära Bossarnasbossboss. Tack för tipsen. Men det heter faktiskt Kjällsortering efter Kjäll Olofsson på Olofströms Kompostering AB. Sprängkjelle slog igenom först några år efter att Olofströms Kompostering AB introducerades på börsen, då han såg sin chans till gratis berömmelse. Läs igenom dina BraBöckers gröna uppslagsverk så förstår du.

2009-01-21 @ 20:36:36
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: Oingo Boingo

I vilket kjällsorteringskärl lägger man de utjänta tjänstemännen?

2009-01-21 @ 20:40:16
Postat av: Oingo Boingo

Sorry - förlåt mitt föregående och delvis onödiga inlägg. Insåg att kommunens miljöpolicy, den s.k. Earthchartern, förespråkar recycling. De används självklart på annat ställe. Smart!

2009-01-21 @ 20:41:12
Postat av: Katinka

Jag förstår verkligen dilemmat och att det kan vara jobbigt att operera i det tysta. Men din blogg är helt underbar och jag vill verkligen fortsätta läsa dina texter!

Skulle du byta så snälla mejla ny adress... Du skriver ju fantastiskt!

2009-01-21 @ 20:54:40
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

Jag tittade naturligtvis i BraBöckers gröna uppslagsverk efter ditt kontratips och du har faktiskt rätt, Kjäll Olofsson på Olofströms Kompostering AB var ju först och äger rätten till namnet "Kjällsortering".

Gällande fördelen med att vara börsintroducerad eller berömd föredrar jag ändå berömd. Jag har just därför lagt in ett motion till nästa kommunfullmäktigemöte där jag hävdar att det skall heta "Kjellsortering" alldeles oavsett vad Kjälle Olofsson tycker, känner, anser eller vad han nu gör!



2009-01-21 @ 21:22:22
Postat av: Inga

När det gäller källsortering pratar de inbegripna ideligen om ”fraktioner” dvs glas, plast, papper osv. I min värld förknippar jag uteslutande ordet fraktion med Rote Arme Fraktion (Baader Meinhof ligan). Och varför håller då dessa miljöfanatiker ständigt på med sitt mantra om fraktioner hela tiden. Jo – den direkta kopplingen till Röda Arme-fraktionen är ju uppenbar. ”Om du inte källsorterar riktigt så ska vi även ordna ett fraktionsspecifikt omhändertagande av DIG – ditt lilla kryp!” Med underliggande hot vill de skrämma dig och mig till rädsla och tystnad. Tvinga oss att källsortera mot vår egen vilja. Det är dessa miljöfanatiker som är de verkliga terroristerna i din och min vardag.

2009-01-21 @ 21:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0