Personlighetstyper på kommunhuset Del 2

Kontorsråttans spaning fortsätter. Så jahaja. Fanns inte din kollega med på del 1? Här då kanske?


  SLICKACHEFENIRÖVEN-TYPEN


Kännetecknas av:
- Slickar alltid uppåt
- Sparkar alltid neråt
- Inkompetent vid utförandet av de faktiska arbetsuppgifterna
- Lider brist på självkänsla
- Besitter oftast ett ofördelaktigt utseende

Motto: "Se mig, älska mig"


  JAGVILLAVANCERA-TYPEN 

Kännetecknas av:
- Strävar ständigt efter en högre position (har inte förstått att de arbetar på ett Kommunhus)
- Framhäver gärna sina egna arbetsprestationer på bekostnad av andra
- Bedömer yrkestitel som den viktigaste faktorn, oavsett vad saken gäller
- Tror sig kunna ersätta chefen
- Hugger gärna i andras ryggar
Motto: "Kliar du min så lovar jag att (inte) klia din"


  JAGÄRSÅSERVICEINRIKTAD-TYPEN


Kännetecknas av:
- Alltid glad och tillmötesgående
- Nöjd med sin lön
- Har något att säga om alla ämnen, svårt för att avsluta samtal
- Har inga fritidsintressen
- Singel, men hoppfull

Motto: "Hej hopp är arbetsdagen redan slut?"
 


Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Fröken Sparsmart

Självklart är jag typ nummer tre, bryr mig absolut inte om lön och pengar. Inte alls.

2009-01-16 @ 16:08:29
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Kroken

"The Rookie-typen (ej att förväxla med Rocky-typen)

- nyanställd och relativt nyutexaminerad från högskola eller universitet

- följer alla regelböckerna,lagar och direktiv minutiöst. Får till följd att all handläggning tar 4 gg så lång tid och att en massa mäniskor undrar vad de egentligen gör på kommunhuset. Skapar viss irritation.

- beblandar sig helst inte med andra avdelningar då dessa anses som lite skumma.

- anser att alla över 30 är gamla kommunstofiler och antagligen med all rätt!

- Är redan på väg till nästa jobb. "Det här var ju inte riktigt vad jag tänkt mig -asså..typ"

2009-01-16 @ 16:15:36
Postat av: Katinka

Känner igen alla dessa typer och må säga att Kontorsråttan är en människokännare av stora mått. Inget ovanligt där inte. Jobbar man på Kommunhuset så gör man ju!

2009-01-17 @ 22:47:56
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0