Tack för visat intresse!

And here are the results from the Kontorsråtta:   

 

daisy undrar:
är du anonym på jobbet? dvs vet ngn på jobbet att du har den här bloggen eller ej?
- Några smarta tror dom känner till Kontorsråttans sanna identitet. Vissa är nära. Andra är way out. Några närmast sörjande vet med säkerhet.

Kollen undrar:
Alla vet vem det är men ingen säger något pga att vi är rädda att denna fantastiska blogg ska försvinna.

- Ingen fråga visserligen, men bra inställning. Källan avslöjad = ingen blogg = tråkigare arbetsdag.

knaprig kaka undrar:
Vad äter du för att få pälsen så blank och fin och för att bli så kvick i vändningarna? Är det något särskilt kosttillskott för gnagare?
- Kontorsråttan satsar på en fettrik kost, typ bacon, rökt fisk och smööör.


Kajsa undrar:
När kommer man se Råttisen stå i en elegant klänning på en bloggtillställning?
- När inbjudan kommer!
Om du behövde välja mellan att bli en Blondinbella, entrepenör semikändis och känd under ett fjortislunarstormnamn, eller en Elin Kling, mode-modell-stilikon men utan särskilt mycket under ytan, vad skulle du då välja?
- Hmm. Överklassungar är långtråkiga. Tomt skal likaså. Men Kontorsråttan deltar gärna i Let´s Dance vid förfrågan. Allt för min blogg!
Sen har jag massa mer frågor. Men de ska jag klura på riktigt mycket och lägga till senare. Fast justja. En sak jag undrat längre. Allra högst ödmjukt då, men hur hittade käraste Råttisen till min blogg? För jag kommer då aldrig att glömma den första rara kommentaren jag fick!
- Insidertips från ett av Kajsas fans på Kommunhuset.
Skulle det störa Råttisen om jag var kär?
- ABSOLUT INTE! Klart Kajsa ska vara kär! Allt annat är galenskap.

Kia undrar:
Hur många rått-år har du lyckats samla på dig?
- En sann Kontorsråttan avslöjar aldrig sin ålder. Men addera ett antal till din egen, multiplicera med 3 och dividera med 2 så är du nära. 
Och i vilken stad ligger rått-boet? Personligt, ja... men Kia är nyfiken.
- Stad? Det var längesedan jag besökte dylikt. Kommunhuset är placerat i Norrländsk centralort. Modell mindre.

Katinka undrar:
Ja, jag är ju mest intresserad av Kommunhusets kursutbud jag, men man får väl vara lite trevlig också och ställa en annan fråga.
- Skralt med kursutbud, men snart väntar drop-in dag med IT-folket för ökad kompetens i word och blogg.se. Be there!
Hur har livet på Kommunhuset förändrats för dig sedan du började delge Sverige vad som händer på din arbetsplats?
- Det har fört arbetsdagen till en helt ny dimension av spänning och kreativitet. Jag brukar också ta mig friheten att gå före den långa kön till förmiddagsfikat.


Inga undrar:
Vilka dolda talanger har du?

- Att välja lämplig färg på plastmapp beroende på vad det är för typ av dokument som ska placeras i.

Mimmi Mus undrar:
Hej Kontorsråttan. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?

- Mina underarmar. Dom är väldigt graciösa.

nipe undrar:
Är det jobbigt att katten jagar dig jämt och vilken färg har han?
- I början var jag jätteirriterad på katten, men han har taggat ner senaste tiden. Och han är ganska blek i täckningen.
Vilken ost gillar du bäst?
- Fetlagrad parmesan kittlar fint. 
Är du lika bra på att laga mat som han i Råttaouille?
- Laga mat? Ohh nej, det tar Pungråttan så gärna hand om.


BOSSARNASBOSSBOSS undrar:
OK råttan! När jag ramlar in på FM fikat 09.22 på måndag kan du väl vifta lite med din rosa svans! Lovar att låtsas som ingenting!!

- Självklart. Jag viftar - du tar ett diskret danssteg.
 


 


Kommentarer
Postat av: daisy

ojoj lite mittimella sa du -det här låter INTE bra.

men sålänge du inte druckit blod från vampyrkung eller surfkung(förkläddvampyrkung) så ska du vara säker från vampyrödet.

spännande svar på frågor du fått. fint att var alite doldis på arbetsplatsen. min gamla blogg fick gå i graven när vissa tidigare nära kollegor började bli lite väl högljudda.

idag är jag bloggfri



SURE



muhahah

have a good one

kram

daisy

2009-01-19 @ 09:07:59
URL: http://daisydoodle.blogg.se/
Postat av: Inga

Repris (fast ändrad något): Den här veckan kommer att gå fort, i övermorgon är det redan onsdag

2009-01-19 @ 11:20:24
Postat av: Katinka

Haha... kul Kontorsråttan! Du är sjutton i mig en rolig råtta och ingen liten grå mus! Det sprakar ju om dig!

2009-01-19 @ 14:25:36
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: kajsa

Jag tror att du sitter betydligt närmare mig än vad jag trodde. Mina misstankar går till att Kontorsråttisen är i ungefär exakt densamma kommun som mig. Jag måste gnugga knölarna för vi är ju inte så många här och då borde jag ju åtminstone veta vem du är..hmm. Vem är egentligen råttan bakom kontorsmasken?

2009-01-19 @ 22:47:27
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Pia

Norrländsk centralort?? Hm.. känns betydligt närmare min boplats än jag först trodde!! :o)

2009-01-20 @ 23:45:36
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0