Personlighetstyper på Kommunhuset Del 3

Sista delen av vår lilla sociologiska genomgång.


  MISSNÖJES-TYPEN
Kännetecknas av:
- Anser att allt är fel
- Anser att alla andra är idioter
- Är ständigt på dåligt humör
- Skrämmer till tystnad
- Presterar själv inget av värde
Motto: "I´m the best fuck the rest"


  RUTIN-TYPEN
(tack till e-pistlar)
Kännetecknas av:
- Kommer exakt samma tid varje morgon och går exakt samma tid varje eftermiddag
- Äter exakt samma sak till lunch varje dag
- Väljer alltid samma placering i konferensrummet
- Sorterar allt i pärmar
- Ogillar alla typer av personalaktiviteter utöver de ordinära
Motto: "Det är bra som det är"


  BLOGGAR-TYPEN
Kännetecknas av:

- Uppmärksam på de små detaljerna
- Kreativ
- Modig
- Har en rapp käft, men ett gott hjärta
- Bloggar aldrig under arbetstid
Motto: "Självironi is the way to go"


 

Kommentarer
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS & berthitlerz

BOSSARNASBOSSBOSS IS SPEAKING, (berthitlerz är på Konsum för att köpa isbergssallad, men vänta bara).

Jag blir lite konfunderad då flera av ovanstående tillmälen är sånt som jag själv tycker passar in på just mig, men också sådana egenskaper som berthitlerz anser att jag besitter!

Jag tycker att:

Anser att (nästan) alla andra är idioter, (åtminstonde berthitlerz).

Jag alltid väljer samma placering i konferensrummet, (satte mig i kommunchefens knä en gång på grund av just detta).

Kommer exakt samma tid varje morgon och går exakt samma tid varje eftermiddag, (Har åtminstonde hänt 3 gånger).

Äter exakt samma sak till lunch varje dag, nämligen ingenting bortsätt från kaffe vill säga.

Sorterar allt i pärmar, utom min självdeklaration som jag alltid bränner i den öppna spisen i lillstugan.

Ogillar alla typer av personalaktiviteter utöver de ordinära om inte jag får vara med!

Uppmärksam på de små detaljerna, i synnerhet berthitlerz högra hjärnhalva!

Kreativ & Modig såklart!

Har en rapp käft, men ett gott hjärta och en godishjärna.

Bloggar alltid under arbetstid, (stod det aldrig?)



BOSSARNASBOSSBOSS









2009-01-26 @ 18:57:00
URL: http://berthitlerz.blogg.se/
Postat av: Kia

Missnöjes-typen såg inte helt nöjd ut. Det skulle nog inte jag heller göra i den frisyren.

2009-01-26 @ 20:12:19
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: J

Kul att du blev inspirerad och tack för länken! Förbannat synd att du slutar, jag har haft roligt med din blogg! Om du fortsätter men i annan skepnad kan du väl lämna ett avtryck i vårt kommentarsfält?

2009-01-26 @ 20:43:43
URL: http://epistlar.blogspot.com
Postat av: Ciaia

Herregud... inte konstigt jag känner mig schizofren. Jag är ju alla tre!

2009-08-24 @ 15:01:32
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0