UPPROP

Vi Kontorsråttor är kända för vårt flit, vår plikttrogenhet och vår förmåga att leverera på beställning. Ingen absolut ingen går att räkna så mycket med som en sann Kontorsråtta i offentlig tjänst.

Men är det något vi har missat på agendan kära kollegor är det vår egen stil och appearence. Måndag till fredag tofflar vi runt i Kommunhusets korridorer iklädda fleecetröjor, foppisar, t-shirt och illasittande jeans. Inte ens en Dressmanskjorta så långt ögat når. Warum frågar jag mig ofta. Det känns så bortkastat.  

Så därför Råttor: dags att kamma till oss!! Dags att utnämna varje FREDAG till veckans reclaim-the-outfits-dagen. Ge dina jeanssockar, bruna käder och smuliga mascara en välförtjänt paus.

Gör dig vacker, gör dig oemotståndlig för här ska firas! Arbetsveckan är över, du har gjort en fantastisk arbetsinsats och snart mycket snart får du gå hem och lägga dig i sköna soffan!
Starting vecka förtioåtta.



P.S Snart kommer vår nya IT-chef i fleece. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Dammråttan

Jag er fram emot nästa fredag!

2008-11-21 @ 07:57:05
Postat av: Lillmusen

Nästa fredag ser vi fram emot.

2008-11-21 @ 08:12:27
Postat av: lilla tussan

lääängtar til nästa fredag!!!

2008-11-21 @ 08:14:12
Postat av: jag är inte bitter

Jag tänker fortsätta med flis.

2008-11-21 @ 08:18:26
Postat av: dimman

flis i all ära, men visst skulle jag kunna sätta på mig några röda kulor i grenen, de e ju trots allt snart jul.

2008-11-21 @ 10:11:30
Postat av: Strategen

Jag tycker att vi ska klä oss i folkdräkt varje fredag.

2008-11-21 @ 12:50:51
Postat av: Nöjespatrullen

Hur går det med fredagsfunderingarna i "Råttboet"?

Blir det hämtpizza eller "rödtjut" med viltgryta?

Vi vill ha mera "spåningar" så vi får gå hem med ett leende på läpparna.

2008-11-21 @ 13:54:42
Postat av: kajsa

hahahaha. ^^

2008-11-24 @ 15:54:26
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0