[email protected]

Postat av: svartråttan

Är ni säker på det, att ni jobbar här, en del är bara på besök och en del praktiserar och kanske det rent av är några som bara springer här. Vem vet då alla är dåliga på att tala om när vi har fått ny personal/praktikanter i huset


2008-12-09 @ 13:22:38




Svar kommentar:
Kära svartråttan. Vi gör så här. Alla nyanställda och praktikanter mailar sin bästa semester- alt. studiobild till
[email protected]
för publicering på aktuell blogg.
Onödigt spring i Kommunhuset vill vi inte ha.


Vad skönt. Då har vi löst den frågan.

Kommentarer
Postat av: Råttis

Jag föreslår en kommunhusfest!

2008-12-10 @ 07:36:47
Postat av: Kontorsråttan

Kära Råttis. Fantastisk idé! När?

2008-12-10 @ 12:13:20
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: Lillis

Jag tycker att samtliga bör maila sin bild. Några personer har jag sett i flera år, men vet inte deras arbetsuppgifter...

2008-12-10 @ 12:31:23
Postat av: Gammelråttan

Går det bra med passfoto?

2008-12-10 @ 12:46:07
Postat av: tEll

Jag har ett förslag:

Dom är anställda inom kommunen har gula kläder, och de som bara vistas där i största allmännhet måste ha blå kläder på sig inom kommunens väggar.

Är inte det bra?

2008-12-11 @ 11:16:02
Postat av: Ingen

Jag tycker det är ett utmärkt förslag att alla kommunala tjänstemän har samma kulör på kläderna. Det vore dock mera korrekt med gemensam uniform för tjänstgörande inom kommunhuset. Jag har dock reagerat på att många av männen på kommunhuset har ovårdade frisyrer. Jag har tyvärr ingen exakt kunskap om dessa element utgjorts av besökare eller varit ovårdade tjänstemän. Med anledning av mina observationer borde det därför införas striktare regler för att få bort denna kommunala dekadens. Dessa oklippta hårmanar, som ibland omnäms i pressen som s.k. hippiefrisyrer, måste omedelbart elemineras. Endast par frisyrer ska vara tillåtna. En sådan kommunal frisyr ska ha ett signum som innebär att de är lätt igenkänningsbara och ej allt för moderiktiga. Maximalt hårlängd kunde vara ca 5 cm men ej kortare än 1 cm. I vissa speciella fall kanske s.k. Overcam kan tillåtas. Dock endast efter delegationsbeslut av närmaste överordnad.

2008-12-12 @ 16:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0