Hett tips till the Arbetsgivare


En upplevelse. Det tror Handelns utredningsinstitut blir årets julklapp.

"- Upplevelser i en ask speglar på ett träffsäkert sätt den tid vi lever i då konsumenterna i allt större utsträckning söker efter produkter som hjälper dem att få en innehållsrik fritid", skriver HUI i ett pressmeddelande.

Samtidigt konstateras att julklappen från chefen är en viktig symbol, extra viktig i besparingstider. Och det är inte värdet på julklappen som har betydelse. Det är själva symboliken och att det märks att arbetsgivaren har tänkt till.


Varför inte slå två flugor i en smäll undrar den effektiva Kontorsråttan? Låt årets julklapp från arbetsgivaren bli en upplevelse att avnjuta på själva arbetsplatsen. Så att vi Råttor äntligen får chans till en innehållsrik fritid OCH arbetstid. Här kommer några förslag:

- I hemlighet utbytta vinter- till sommardäck på kommunens samtliga tjänstebilar. Rally är en spännande upplevelse.
- Ett elavbrott på arbetsplatsen. Att inte kunna utföra sina arbetsuppgifter några timmar är en skön upplevelse.
- 0 kr i löneförhöjning. Mindre pengar i plånboken är en trist upplevelse.
- En snordyr julklapp till alla anställda. Jajamen. Att känna sig bortskämd är trots allt en skojig upplevelse.


Kommentarer
Postat av: dimman

Nog för jag är en osynlig kontorsråtta, men en julklapp vill jag ha.Jag undrar vad chefen hittar på i år. Jag skulle nog vilja ha årechoklad för 400:-, blåbär,citron, kardemumma, ljuskola, viol/saltlakrits, lakritskola, och sen vill jag ha två nya sorter som dom inte har ännu, Baileys och päronkonjak. Tack det blir bra. Å det blev ju bara 360:-, så då har jag sparat 40:- till dom 20 miljoner vi måste spara. Alla bäckar små.

2008-11-24 @ 07:19:40
Postat av: Fröken Sparsmart

Upplevelse??? Nej då, nej då, jag tror årets julklapp blir en servetthållare!!! :D

2008-11-24 @ 07:59:44
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Mimmi

Rally och choklad i all ära, men jag föreslår att årets luciatåg på Kommunhuset representeras av kommunens räddningstjänst. Det vore en riktig höjdarupplevelse tror jag.

2008-11-24 @ 10:33:36
Postat av: Kia

Eller servett-ringar av päronträd...



Lite julinspirerat sådär, i alla fall om man tittar på Karl Bertil Johnsson's varje jul.

2008-11-24 @ 14:06:19
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: Kia

Och två flugor i en smäll också; att få uppleva magin i att vara Karl-Bertil Johnsson. Men den upplevelsen kanske tillfaller givaren...

2008-11-24 @ 14:11:02
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0