ninaninaninana ninaninaninana

Snart kommer löningen och tillsammans med den månadens Personalblad som ett säkert brev på posten. Själva lönebeskedet bjuder sällan på några större överraskningar. Men hmm, undrar vilka boktips som kommer att levereras av kommunens biblioteksanställda denna gång?

Allvarligt talat kära kära personalbladsredaktör. Året är 2008. Vill Råttorna verkligen ha boktips hittas dom med större säkerhet någon annanstans. Som på Kommunhusbloggen till exempel. Här man kan få lite mer personliga boktips.



Till Arkivarien:
Då blev du tyst • av Christa von Bernuth (Pocket)

Till Kommunchefen:
Bli chef över ditt eget liv - 52 lysande idéer om hur du lever som du vill • av Jackee Holder  (Pocket)

Till 1:e vice ordförande:
Livet på samhällets botten: världsbilden som skapar underklassen • av Theodore Dalrymple (Inbunden)

Till Växelpersonalen:
Servicekompassen: framgångsfaktorer för service i mästarklass • av Kenth Åkerman  (Inbunden)

Till Socialsekreteraren:

Gud finns nog inte • av Patrik Lindenfors  (Inbunden)

Till IT-avdelningen:
Datakörkortet modul 1, Allmän IT (Häftad)

Till Kontorsråttan:
Uppåt!: så livar du upp din arbetsplats och uppnår häpnadsväckande resultat  • av Harry Paul (Inbunden)

Till Räddningschefen:
Rostad på kärlekens grill • av Louise Rennison  (Kartonnage)

Till Kontorsvaktmästaren:
Jag kan köra alla bilar • av Karin Nyman (Kartonage)

Till Miljöstrategen:
Cykla, panta och rädda en isbjörn • av Jörn Spolander (Häftad)

Till Bygginspektörerna:
Byggare Bob: kul på byggplatsen (Häftad)

Till Kafeterian:
Två cigg och en kopp kaffe • av Anne Wibble (Inbunden)

Till Ekonomen:
Fixa pengar: annars... • av Lena Lilleste (Kartonage)

Till Planingenjören:
Inte perfekt men fri och lycklig • av Christopher André  (Inbunden)


Trevlig läsning önskar Kontorsråttan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du skall vara försiktig när du skriver om enskilda personer... Det är lätt att ta illa upp. Annars är din blogg aprolig.

2008-12-19 @ 07:59:19
Postat av: Muslorten

Ibland träffar saker rätt och ibland träffar de fel. Om du är för försiktig så blir det antagligen inte heller så kul. Då kan jag ju lika gärna läsa personalbladet. Så Kontorsråttan - fortsätt i samma ton och takt. Bra jobbat!

2008-12-19 @ 11:04:21
Postat av: Kram

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!



Du är helt underbar Kntorsråttan. Helt underbar!

God Jul och Gott Nytt år! och hälsa Husmusen!

2008-12-19 @ 12:14:38
Postat av: Anonym

Till Arkivarien:

"Så många träd går det åt" • av Greenpeace publ.



Till Kommunchefen:

"99 hobbies för en blivande pensionär" • av PRO publ.



Till 1:e vice ordförande:

"Så charmar du din omgivning" • av Frans Stevenz (sv. översättning)



Till Växelpersonalen:

Telefonens betydelse för det moderna samhällets uppbyggnad under 1900-talet" • av Telefonaktiebolaget LM Ericsson utg. 1973



Till Socialsekreteraren:

"Livet med en flaska Explorer och en presenning som täcke"

• av Leif "Fimpen" Lundberg



Till IT-avdelningen:

"Windows 97 for dummies"



Till Kontorsråttan:

"Pellepennan & suddagumman" • av Lars Rosén



Till Räddningschefen:

"En pyromans bekännelser" • av synonymen L-D Ackermann



Till Kontorsvaktmästaren:

"Så får du tiden att gå - tidsfördriv för rastlösa" • av Karl-Einar Karlsson



Till Miljöstrategen:

Se Arkivarien ovan



Till Bygginspektörerna:

"Sten-sax-påse & andra roliga lekar" • av Lekförlaget



Till Kafeterian:

"200 kaffesorter - För kaffegourmen" • av Charles S Bourton (sv. översättning)



Till Ekonomen:

"Samla tomburkar och andra vardagstips för att bättra på din ekonomi" • av Svensk Närlingsliv publ.



Till Planingenjören:

"Li & Lo - Läs 1" • av Skolverket (Kan vara svår att hitta men de som började skolan mellan 1965-72 bör kunna finna den på vinden).

2008-12-19 @ 15:32:40
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

Till Arkivarien:

"Så många träd går det åt" • av Greenpeace publ.

o.s.v är som Ni alla förstår insänt av mig BOSSARNASBOSSBOSS

2008-12-19 @ 15:35:45
Postat av: Muslorten

Bra kommentarer - Bossarnasbossboss! Klockrena för det mesta men det är en som jag inte fattar. Den där boken till planingenjören. Hur tänkte du då?

2008-12-19 @ 17:22:08
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

Hej Muslorten, tackar för Dina kommentarer!

Jobbar inte Du som Planingenjör till vardags?

2008-12-19 @ 17:48:18
Postat av: Muslorten

Till Bossarnasbossboss!



Ur första läseboken "Li och Lo":



Ditt och Datt på månen satt

Ut på vägen går en katt

Bubbel babbel får han höra

Så det värker i hans öra



Hur tänkte du kring Planingenjören?

2008-12-19 @ 18:22:31
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

Muslorten du har ju precis fattat poängen, tänk lite!

"Planingenjören på månen satt

Ut på vägen ligger en hatt

Bubbel babbel får han se

Så det värker i hans bidé"

Det är ju det jag menar!!!

2008-12-20 @ 00:29:11
Postat av: Fröken Sparsmart

Verkligen perfekta julkappar... att somna gott till! ;D

2008-12-20 @ 12:48:29
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Pia

Kanonkul bokförteckning!! ;o)



Har inte Bossarnas bossboss en egen blogg??

2008-12-20 @ 15:47:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Muslorten

Bossarnasboss du har ju nästan fattat poängen, förklara lite mera!



Bossarnasboss på månen satt

Ut på vägen ligger en hatt

Bubbel babbel får han se

Hur var tanken med hans idé



Det är ju det jag frågar!

2008-12-20 @ 22:59:39
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

"Planingenjören på månen satt": Alla vet ju vart månen ligger eller hur?

"Ut på vägen ligger en hatt": Bör korrekt vara "ute på vägen ligger en hatt": Hattar på vägen är ju rätt ovanligt, typ 3 st per år totalt i Sverige.

"Bubbel babbel får han se...": "Bubbel babbel" fycker jag sätter lite snurr på hela historien, fattardet nästan inte själv faktiskt!

"...Så det värker i hans bidé": Det är det bästa av all, ett korrekt slut på en underbar historia, tycker ni inte? Så det värker i hans bidé, kan det bli bättre?

Det är ju det jag menar!!!

2008-12-21 @ 00:26:58
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

Menar & menar förresten, jag menar ingenting, jag bara säger som det är! Om man sedan inte förstår VARFÖR det är så, det är naturligtvis en annan sak.

Kan jag få 10 spänn till bussen?

2008-12-21 @ 00:31:48
Postat av: Kontorsråttan

Kära Anonym. Jag har funderat länge på din kommentar. Det var inte meningen att du skulle ta illa upp. Alla mina porträtteringar är gjorde med en skopa kärlek. Utan kärlek skulle inte min blogg existera. Som bevis på det driver jag alltid med mig själv minst 5 ggr varje arbetsdag. Mitt mål är att alla ska göra detsamma (driva med sig själv alltså). Kram.

2008-12-21 @ 20:39:09
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: BOSSARNASBOSSBOSS

Helt rätt Råttan, så länge man gör det man gör och gör det med kärlek få man tåla en del. Själv driver jag med mig själv till och med när jag sover och det gör jag för att jag älskar mig själv så mycket!

Kör hårt Råttan, vik dig aldrig!

2008-12-21 @ 23:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0