Life of Kontorsråttan

För alla blogglovers därute som undrar. I give you my morning. I give you my day.


Vaknar upp.
Tvättar päls och vässar tänder.
Äter en bit ost, drar på mig bootsen och styr nosen mot Kommunhuset.
Passerar växeltelefonisterna. Nickar och ler snett som hälsning.
Vevar igång datorn.
Tar itu med inkorgen.
Sorterar färdiga dokument i mina olika mapparkiv.
Fikar. En halvmåneformad fullkornsmacka med ost och en hårdmacka med pastej. Två muggar kaffe.
Fortsätter sortera fram till lunch.
Lunchar.
Rensar mailboxen. Känner mig trött.
Eftermiddagsfikar. Äpple med äpple till samt en mugg kaffe. Måste tänka på känsliga råttmagen.
Besvarar hälsning från okänd människa i brun kavaj.
Avslutar arbetsdagen med att leta efter borttappad inspiration.
Stänger av datorn OCH skärmen för att spara ström. Styr nosen hemåt.
Svimmar i soffan.


Kommentarer
Postat av: Kia

Hård dag för en liten råtta. Vi vill inte att vår favorit-råtta ska bli utbränd, så ta det lugnt.

2009-01-08 @ 18:46:39
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: spiderchick

äpple?? jag käkar choklad varje eftermiddag!

2009-01-08 @ 20:43:30
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: daisy

bien sur jag är tillbaka!

och ja beige dataföretag men nej väntar inte smått.

ev har jag bidragit klart med min del för mänskligheten men man vet aldrig?

jag passade en liten 2.5 årig tjej idag vars mamma och pappa var och väntade på att lillebror skulle komma ut. kan dock säga att man blir lite småsugen när hon somnar sött i min famn hihi,,

nu måste jag återgå till min martonsittning av hornblower så jag kan prata om det på kontoret imorgon.. ALLA pratar om hemnet, soltorkade tomater hit och soltorkade tomtater dit i fikarummet. jag ska prata med stor inlevelse om franska revolutionen och engelska flottans bidrag heheheheh.. de kommer bli tokiga..

xoxo

Daisy

2009-01-08 @ 20:54:44
URL: http://daisydoodle.blogg.se/
Postat av: Fröken Sparsmart

söker lyxhustru- jobb

2009-01-09 @ 13:07:47
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: jag är inte bitter

Det låter iallafall som du har kul på jobbet!

2009-01-11 @ 15:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0