Lika som bär 2

I vårat kommunalråd bor en Miss Piggy. I Miss Piggy bor ett kommunalråd. Inte bara till utseende och klädsel, utan även till lynne. Jag älskar verkligen Miss Piggy. Jag älskar inte vårat kommunalråd, men jag måste säga att jag samtidigt beundrar henne på något sätt. Hon är så respektingivande och malplacerad på en och samma gång, att jag nästan blir lite rädd för henne. Jag skulle till exempel inte våga gå fram till henne i kommunhusfiket och fråga henne om varför hon tycker att skolan i långtbortistan ska vara kvar, trots att den bara har typ sju elever. Jag tror på allvar att jag skulle få en fet Miss Piggy-smäll rakt över nosen. Och det vill jag verkligen undvika.
Favoritmaterial: råsilke



Kommunalrådet - Miss Piggy

Kommentarer
Postat av: LO

Roligt att du har lagt märke till samma sak som jag om kommunalrådet!

I övrigt måste jag ge dig beröm för en rolig och bra blogg.

2008-10-23 @ 22:20:38
Postat av: Kontorsråttan

Tack LO! Vad glad jag blir.

2008-10-23 @ 22:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0