Dagen efter

Idag är jag hemma och sjuk, ont i halsen och ont i hela kroppen. Det känns så himla nedrigt att drabbas så här dagen efter att nya bloggen haft premiär, men vad göra? Jag kände inte av några som helst sjukdomssymptom igår, men checkade ändå ut från kontoret klockan halvtre för säkerhets skull. Allt för att minimera skadan av ett avdrag på lönekontot - en fjärdedels karensdag är banne mig tillräckligt. Som kontorsråtta med dyra vanor kan jag inte vara nog försiktig med mina inkomster.


Trots att jag för stunden saknar livsgnista skänker jag er läsare några tips på vad man som kontorsråtta kan sysselsätta sig med när man är hemma och sjuk och har tråkigt:
1. Skicka ett brev till din granne
2. Hitta på ljudeffekter till allt du gör
3. Slipa alla bestick istället för att diska
4. Färga håret till samma färg som du redan har
5. Arkivera dina gamla underbyxor alternativt kalasbyxor

Lycka till. Själv ska jag börja med att rensa navelludd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0