Att inte fastna i gamla hjulspår

Kontorsråttans måndag på Kommunhuset bestod mest av kaffedrickande och rutinmässig sortering av dokumentmappar. Inte vidare utmanande. Har därför bestämt mig för att "bryta gamla vanor" som det heter i Allas Veckotidning, och planerat in några banbrytande aktiviteter inför tisdagen. Jag ska:

1. storhandla kontorsmaterial i förrådet utan att skriva upp vad jag hämtat ut
2. rosta bröd i vilorummet och se om brandlarmet går igång
3. smörja in den elektriska massagefåtöljen med olivolja
4. värma en matlåda med surtrömmings-frestelse i den gemensamma mikron
5. stjäla post från Lönekontoret och gömma till nästa år och sen avslutar jag nog med att
6. låsa in mig själv i arkivet och kontrollera om någon hör mig när jag ropar på hjälp.


De resterande dokumentmapparna får helt enkelt vänta till onsdag.

Kommentarer
Postat av: Måns

Ja .. du behöver ju inte gå så långt !!

2008-11-18 @ 09:25:05
Postat av: LO

Det där tilltaget med surtrömmings-frestelse i mikron tycker jag att du bör avstå ifrån, kan få fel verkan!

2008-11-18 @ 09:52:54
Postat av: Kia:

Det är bra, Kontorsråttan. Få med de andra också så får vi snart se ert kommunhus på nyhetssändingen =)

2008-11-18 @ 12:19:10
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: näbbmusen

Jag väntar med spänning och ostkrok som tilltugg på att dina vanor ska förnyas idag tisdag !!!

kom igen då !!!

2008-11-18 @ 12:54:16
Postat av: Kontorsråttan

Kära näbbmusen. Jag blev inlåst i förrådet. Ostkrokar hade suttit fint.

2008-11-18 @ 16:43:31
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: maja gräddnos

låter som en utmärkt trevlig dag på jobbet.

Tack för inspirationen.

2008-11-18 @ 16:48:02
Postat av: Tigern

Inlåst med arkivarien kanske ????

2008-11-18 @ 17:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0