Nytta OCH nöje

Jaha liksom. Så här långt har jag kommit. Mitt i livet i min bästa ålder och jag lägger 8 timmar per dag på en arbetsplats där någon anställd anser att jag tillhör en potentiell målgrupp för DENNA reklambroschyr:

"ARKIVET SOM MÖTESPLATS FÖR NYTTA OCH NÖJE - PROGRAM HÖSTEN 2008"

Strategiskt utplacerade på borden i Kommunhusets egen cafeteria. Få se. Jag väljer och vrakar bland höstens happenings; det ena mer lockande än det andra:

tisdag 30/9 Ta med ett föremål...
...så diskuterar vi vad det är och vad det använts till. Konservator X X och antikvarie X X hjälper dig. (Shit det har jag missat. Skulle tagit med min Rabbit - undrar så vad det är för något)
......
tisdag 28/10 Ordna och bevara
Översiktskurs om hur du tar hand om dina föreningshandlingar. Vad skall sparas och vad kan slängas? Hur hanteras pappersflödet och vilka material är arkivsäkra? Fika ingår. (Missat den också. Undrar om dom fick mazariner?)
......
tisdag 11/11 Högfors - en dröm om 1700-talet
Byggnadsantikvarie X X berättar om Högfors herrgård och arkitekten X von X som ritade Högfors. (Jag hinner! Jag hinner! Samåkning? Anyone?)

Ja men faktiskt. Samåka?

Kommentarer
Postat av: Kia

Synd att du missade mötet med föremål. Det hade varit väldigt intreesant att få veta deras tankar om din rabbit. =)

2008-11-03 @ 10:10:52
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: bigbrother

Har ni en cafeteria hos er.

Ni har iallafall ett ställe att läsa

oviktiga broschyrer på.

Själva så får vi leta i papperskorgarna efter dem.

//

2008-11-03 @ 13:23:53
Postat av: Ankan

Tack för din härliga blogg. Tänk att dagligen få sig ett gott skratt på jobbet. Keep on, keep on!

2008-11-03 @ 13:39:21
Postat av: Kontorsråttan

Jag ska göra mitt allra bästa!

2008-11-03 @ 18:32:46
URL: http://kommunhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0